Категорије

Мени

Лого школе


Сунце нашег неба


Анкета

Колико често користите интернет?

свакодневно
често
ретко


Резултати

Календар

Мај 2024
НЕДПОНУТСРЕЧЕТ ПЕТСУБ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031


Претрага




Банери






Администрација






Развојни план школе


Description: logoОСНОВНA ШКОЛA „АЛЕКСА ШАНТИЋ“ СЕЧАЊ

Вожда Карађорђа 77

23240 Сечањ

тел: 023/3841-196

e-mail: [email protected] web: osaleksasanticsecanj.nasaskola.rs

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Р А З В О Ј Н И   П Л А Н
за период од 2023 до 2028. год.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Сечањ, октобар 2022.

САДРЖАЈ

ПОЛАЗНЕ ОСНОВЕ........................................................................ 3
РЕСУРСИ ШКОЛЕ......................................................................... 5
АНАЛИЗА ДОСАДАШЊЕГ СТАЊА.............................................. 6
SWOT анализа............................................................................... 7
Мисија и Визија школе................................................................ 8
Смернице за израду Развојног плана......................................... 8
Акциони план за побољшање квалитета рада школе............. 10
ОБЛАСТ 1 ПРОГРАМИРАЊЕ, ПЛАНИРАЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ 10
ОБЛАСТ 2 НАСТАВА И УЧЕЊЕ................................................... 11
ОБЛАСТ 3 ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА..................... 12
ОБЛАСТ 4 ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА........................................... 14
ОБЛАСТ 5 ЕТОС........................................................................... 15
ОБЛАСТ 6 ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ШКОЛЕ, УПРАВЉАЊЕ ЉУДСКИМ И МАТЕРИЈАЛНИМ
РЕСУРСИМА................................................................................ 15
Мере унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата ученика на
завршном испиту и план припреме за завршни испит........... 17
Мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и васпитања за децу и ученике којима је
потребна додатна подршка....................................................... 20
Мере превенције насиља и повећања сарадње међу ученицима, наставницима и
родитељима................................................................................ 22
Мере превенције осипања ученика.......................................... 24
Друге мере усмерене на достизање циљева образовања и васпитања који превазилазе
садржај појединих наставних предмета.................................. 24
План укључивања школе у националне и међународне развојне пројекте....................................................................... 24
План стручног усавршавања наставника, стручних сарадника и директора................................................................................ 25
Мере за увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика.................................................................. 26
План напредовања и стицања звања наставника и стручних сарадника................................................................................... 30
План укључивања родитеља, односно другог законског заступника у рад школе............................................................. 30
План сарадње и умрежавања са другим школама и установама................................................................................. 31
Друга питања од значаја за развој школе................................ 32
Прилог 1 – Одлука Школског одбора........................................ 36

ПОЛАЗНЕ ОСНОВЕ

 
 
Наша школа „Алекса Шантић“ се налази у центру места Сечањ. Сечањ је Општина која у свом саставу има 10 насељених места. Општина има изузетан географски положај. Око 100км је удаљена од Београда, а око 80км од Новог Сада.
 
Некада су овим простором владали Немци и Мађари па се настава у школама одвијала на овим језицима. Према документима општине,школа у Сечњу је постојала већ у 18.веку. настава се одвијала у згради која се сада налази у улици Вожда Карађорђа. Данас се ту одвија настава у нижим одељењима. Виша одељења основне школе су смештена у згради у центру села, која је у прошлости била женски самостан, јер је црква била у њеној близини. Године 1870. школа је проглашена општинском школом. Године 1875. зграда школе је адаптирана и као таква наставља свој рад, а 1918. уведена је настава на српском језику, на ком се и данас одвија.
 
Основну школу „Алекса Шантић“ школске 2022/2023. године похађа 108 ученика од I до VIII разреда (44 дечака и 64 девојчице). По индивидуално - образовним плановима наставу похађа 6 ученика (5 ученика по ИОП 1 и 1 ученик по ИОП 2).
 
 
Законски и стратешки оквир Развојног плана
 
Законски и стратешки оквир Развојног плана Школе чине:
  • Закон о основама система образовања и васпитања - ЗОСОВ („Службени гласник РС“, бр. 88/2017, 27/2018 - др. закон, 10/2019, 27/2018 - др. закон, 6/2020 и 129/2021)
  • Закон о основном образовању („Службени гласник РС“, бр. 55/2013, 101/2017, 10/2019, 27/2018 - др. закон и 129/2021)
  • Правилник о стандардима квалитета рада установе („Службени гласник РС - Просветни гласник", бр. 14/2018)
  • Правилник о вредновању квалитета рада установе („Службени гласник РС“, бр. 10/2019 од 15.02.2019. године)
  • Правилник о стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја („Службени гласник РС“, бр. 110-00-571/2018-04)
  • Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању („Службени гласник РС“, бр. 34/2019, 59/2020 и 81/2020)
  • Правилник о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, запостављање и занемаривање („Службени гласник РС“, бр. 46/2019 и 104/2020)
  • Правилник о поступању установе у случају сумње или утврђеног дискриминаторног понашања и вређања угледа, части или достојанства личности („Службени гласник РС“, бр. 65/2018.)
  • Правилник о ближим упутствима за утврђивање права на индивидуални образовни план, његову примену и вредновање („Службени гласник РС“, бр. 74/2018)
  • Правилник о ближим условима организовања целодневне наставе и продуженог боравка („Службени гласник РС“, бр. 77/2014)
  • Статут Основне Школе „Алекса Шантић“ Сечањ, 2018.
 
Школски оквир Развојног плана чине:
  • Школски програм 2022 - 2026.
  • Годишњи план рада школе за 2022/23.
 
Развојни план школе је стратешки план развоја установе који садржи приоритете у остваривању образовно-васпитног рада, план и носиоце активности за период од пет година, критеријуме и мерила за вредновање планираних активности и друга питања од значаја за развој установе. Развојни план Oсновне школe „Алекса Шантић“ из Сечња

донет је на основу извештаја о обављеном екстерном вредновању школе, резултатима самовредновања за претходне године и и других индикатора квалитета рада установе. Такође, узети су у обзир и важећи закони и правилници, као и разговори са запосленима, ученицима и родитељима, Школским одбором и Саветом родитеља. Развојни план донео је орган управљања - Школски одбор, на предлог Стручног актива за развојно планирање, за период од пет година (2022-2027)1.
 
 

РЕСУРСИ ШКОЛЕ

Основна школа „Алекса Шантић”из Сечња је установа која своју делатност реализује у две школске зграде.
 
У централном објекту налази се седам учионица, зборница, канцеларије директора, секретара, шефа рачуноводства, педагошко-психолошке службе, помоћно- техничког особља, тоалети и свлачионица.
 
У другој згради се налазе четири учионице, просторија за продужени боравак, зборница, просторија за помоћно-техничко особље, школска библитека, архива, ђачка кухиња, трпезарија и тоалет. У току је адаптација кабинета са 10 рачунара.
 
Настава се одвија у класичним учионицама које су опремљене класичном опремом (клупе, столице, табла) и у свакој учионици се налазе лаптоп и десктоп рачунар, пројектор и доступно коришћење интернета . Школа је информатичку опрему добила од Министарства просвете у оквиру пројекта «Дигитална учионица», а мрежу за коришћење интернета (АМРЕС) по пројекту Министарства телекомуникација. У школи такође постоје телевизори, интерактивна табла, фотокопир и неколико ласерских штампача.
 
Школа има кабинетску наставу за информатику и рачунарство, биологију, стране језике, географију, српски језик и технику и технологију. Школска радионица је слабије опремљена. Библиотека поседује 8126 књига на српском језику које углавном задовољавају потребе ученика и наставника.
 
 
 
 
 
 
 

 
 


1 Прилог 1 – Одлука Школског одбора, стр. 36

Запослени према врсти посла и степену стручне спреме:
 
 
 
 
Врста посла
С т е п е н с т р у ч н е с п р е м е
Основна школа/
III степен
 
IV
 
V
 
VI
 
VII
 
Свега
Директор         1 1
Секретар         1 1
Библиотекар         1 1
Шеф рачуноводства   1       1
Психолог         1 1
Педагог         1 1
Разредна настава       2 3 5
Предметна настава     1 1 16 18
Домар   1       1
Помоћно-техничко особље 4 1       5
Свега 4 3 1 3 24 35
 
Школа се финансира делом из буџета општине и делом из републичког буџета. Школа сарађује са локалном самоуправом, као и са људима и организацијама у локалној заједници, а све у заједничком циљу осавремењивања наставе, пружања подршке ученицима и наставницима за боље образовање и боравак у школи.
 
Школа непосредно сарађује са Средњом школом «Вук Караџић» Сечањ, Образовно – културним центром Сечањ, Културно – просветном заједницом Општине Сечањ, Домом здравља Сечањ, Полицијском управом Сечањ, Центром за социјални рад, Предшколском установом «Полетарац», Црвеним крстом, Месном заједницом, Црквеном Општином Сечањ, сеоском библиотеком «Јован Дучић», бројним удружењима грађана и локалним предузетницима.
 
 

АНАЛИЗА ДОСАДАШЊЕГ СТАЊА

 
Анализом претходног Развојног плана и резултата самовредновања, као и на основу извештаја екстерног вредновања рада школе дефинисан је тренутни профил школе са њеним снагама, слабостима, потребама и претњама у контексту постављања циљева новог развојног плана и унапређења квалитета рада школе. Циљ ове анализе је дефинисање могућности и потреба школе за стратешки развој и унапређење рада.

SWOT анализа

 
Снаге Слабости
•Рад на реконструкцији школских објеката (матичне школе и издвојених одељења) континуиран је, опремљеност ИКТ опремом је све већа, рачунарски кабинет, интернет у свим учионицама школе, кабинетска настава и продужени боравак;
 
•Спремност једног дела наставног кадра да учествује у пројектима школе, на тимски рад и сарадњу;
 
•Тим искусних наставника са потребним ентузијазмом за професионално усавршавање, унапређење рада школе и спровођење пројеката у оквиру установе;
 
•Успех ученика на такмичењима;
 
•Подршка родитеља и локалне заједнице у спровођењу пројеката и добра сарадња са
већином установа и предузећима у Сечњу.
•Недовољна мотивисаност једног дела наставног кадра и њихов отпор према променама и иновацијама у настави;
 
•Недовољна заинтересованост једног дела наставног кадра за самовредновање, унапређење сопственог рада и професионални развој;
 
•Недостатак размене искуства и примера добре праксе како у школи тако и шире;
 
•Недостатак тимског рада код једног дела наставника и неадекватна расподела дужности;
 
•Недостатак компетенција за примену иновативних метода у раду, као што су пројектна настава, предузетништво, ИКТ алати и диференцирана настава.
Могућности Претње
•Јачање мотивације наставника и стручних сарадника за рад у циљу унапређења квалитета рада установе, као и мотивације ученика за учење и побољшање исхода учења, и одговорнијег односа према школским обавезама;
 
•Награђивање наставника који успешно осавремењују наставу;
 
•Развијање и јачање тимског духа и сарадње унутар колектива и боља прерасподела дужности и обавеза;
 
•Усклађивање циљева Развојног плана са Школским програмом и пратећом школском документацијом.
•Смањивање броја ученика из године у годину;
 
•Смањивање броја одељења и укупног фонда часова, што доводи до повећања броја наставника који раде у више школа;
 
•Честе промене, измене или допуне правилника и закона, као и измена програма наставе и учења доводе до тога да су започете новине неодрживе и не спроводе се квалитетно и до краја;
 
•Оптерећење наставног кадра све већим административним обавезама утиче на квалитет и посвећеност наставника настави и учењу и личном професионалном развоју.

Мисија и Визија школе

 

Ко смо ми ?

Ми смо мала школа са великим потенцијалима, како међу децом, тако и међу наставним кадром. Трудимо се да све што смо стекли, а и стичемо, одржимо и побољшамо. Мисија наше школе је да подстичемо лични развој сваког нашег ученика, као и наставника, и да развијамо свест о правима и одговорностима као и међусобној толеранцији.
 

А какви ћемо бити?

Желимо да постанемо школа из које ученици неће бежати, већ у њу радо долазити и осећати се безбедно и пријатно. Желимо да ова наша школа буде таква да у њој настава буде савремена, квалитетна и прилагођена свима.
 

Слоган школе

«Ау, што је школа згодна!»
 
 
 

Смернице за израду Развојног плана

Школа је у априлу 2017.године била вреднована од стране екстерне комисије. Анализом извештаја екстерне комисије и анализом рада установе у оквиру активности самовредновања рада школе, уочене су слабе тачке у раду установе. Као полазну основу за израду акционог плана су узети најслабије оцењени стандарди квалитета рада установе. Дефинисане су потребе школе, одређени су приоритети и предлози мера за акциони план којим би се побољшали сви аспекти рада школе.
 
У оквиру плана унапређења приоритет су нам стандарди у областима Настава и учење (стандард 2.2, 2.5) и Образовна постигнућа ученика (стандард 3.1, 3.2).
 
Процес побољшања унапређења квалитета образовно-васпитног рада школа планиран је кроз спровођење следећих корака:
 
  1. Идентификација области у којима ће бити предузете одређене активности;
 
  1. Именовање носилаца конкретних активности и задужења;
 
  1. Идентификација циљева и специфичних активности; постављање временских оквира;

  1. Праћење реализације планираних активности;
 
  1. Предузимање    корективних    активности,        праћење              и                            обезбеђивање      повратних информација.
 

Област 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ

 
Активности на унапређењу квалитета у овој области треба да буду усмерене на избор одговарајућих наставних метода и техника рада и средстава у циљу повећања мотивације ученика и побољшања наставног процеса (коришћење ИКТ, израда тестова, квизова, замена улога наставник - ученик). Спровођење иницијалних тестирања на почетку школске године и планирање часова у складу са резултатима иницијалних тестирања. Појачати сарадњу свих чланова стручних већа - планирање угледних часова, тимских часова ради међупредметних повезивања и развоја међупредметних компетенција.
 
Носиоци активности: наставници, стручни сарадници
 

Циљеви:

 
•Наставници примењују савремене методе и разноврсне облике рада
 
•Мотивисани ученици који користе различите технике учења, ефикасно усвајају знања и вештине и повезују предмет учења са претходно наученим у различитим областима, праксом и свакодневним животом
 

Област 3: ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА

 
Активности на остваривању бољих постигнућа ученика и остваривање стандарда постигнућа наставних предмета, односно постављених индивидуалних циљева учења на завршном испиту.
 
Носиоци активности: стручни сарадник и сви наставници школе
 

Циљеви:

 
•Боља постигнућа ученика
 
•Резултати ученика на завршном испиту показују оствареност постигнућа наставних предмета, односно постављених индивидуалних циљева учења на завршном испиту.

Акциони план за побољшање квалитета рада школе

 

ОБЛАСТ 1 ПРОГРАМИРАЊЕ, ПЛАНИРАЊЕ И ИЗВЕШТАВАЊЕ

 
Јаке стране: Школски програм, Развојни план школе, Годишњи план рада школе, доносе се у складу са прописаним начелима.
 
Слабе стране: Планови и програми нису усклађени.
 
Развојни циљ: Побољшање квалитета рада међусобним усклађивањем садржаја Развојног плана, Школског програма и Годишњег плана рада.
 
ЗАДАТАК ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ
АКТИВНОСТИ
ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
1.
Ускладити
елементе Развојног плана школе,
Школског програма и Годишњег
плана рада школе
Допуна постојеће документације;
Израда Развојног плана школе; Допуна Школског програма израдом анекса.
  • наставници
  • Стручни активи за развој
Школског
програма и за Развојно
планирање и тим за израду Годишњег плана
рада школе.
 
- септембар 2022/2023
школске године
2.
Унапређивање и примена
међупредметних компетенција
Допуна документације;
Редовно планирње и
припремање наставника; Организовање предавања, семинара, стручно
усавршавање;
Посете часовима; Угледни часови.
-учитељи
-предметни наставници
-педагог                и психолог
- директор
 
- током 2022/2023
школске године
 
 
План евалуације:
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ЕВАЛУАЦИЈЕ ДИНАМИКА ЕВАЛУАЦИЈЕ
1.
Школски програм је урађен у складу са
Законом и садржи све прописане садржаје; Унапређено годишње и оперативно планирање
уз поштовање стандарда постигнућа;
Сачињена одговарајућа документација;
  • израђен Школски програм ;
  • израђен Развојни план;
  • израђен Годишњи план рада;
  • израђени програми
школских органа и тимова који су саставни део Годишњег плана рада школе.
- Стручни активи за развој Школског
програма и за Развојно
планирање и тим за израду Годишњег
плана рада школе.
- током 2022/2023.
школске године

2.
У годишњем,
оперативном и
дневном планирању истакнуте
међупредметне
компетенције - Стручна оспособљеност
наставика за примену истих.
  • Годишњи план рада, Оперативни планови рада;
  • Дневне припреме
  • Угледни часови -
примери добре праксе ;
  • Посете часовима стручних сарадника –запиисници ;
  • Семинари - списак учесника.
- Стручна већа и стручна служба - током 2022/2023.
школске године
 
 
 

ОБЛАСТ 2 НАСТАВА И УЧЕЊЕ

 

Јаке стране: Наставници функционално користе постоjећа наставна средства и ученицима доступне изворе знања, даjу потпуну и разумљиву повратну информациjу ученицима о њиховом раду, укључуjући и jасне препоруке о наредним корацима.

 
Слабе стране: Мотивација ученика, ангажованост ученика у наставном процесу.
 

Развојни циљеви: Настава оријентисана ка стицању знања, усвајању вредности, развијању вештина и компетенција.

 
 
ЗАДАТАК ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ
АКТИВНОСТИ
ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
1.
Пружање додатне подршке
ученицима који спорије напредују
-Прилагођавање наставног материјала индивидуалним карактеристикама сваког ученика
-Усклађивање квалитета реализације наставе са
квалитетом планирања на
основу педагошког профила – мере индивидуализације и ИОП-а .
-Укључивање стручних сарадника и осталих релевантних стручњака у
смислу мотивације ученика и јачања самопоуздања
-Наставници разредне наставе
-Наставници предметне
наставе
-Одељенске старешине
-Тим за инклузију
-Стручни сарадници
-
Континуирано
2.
Ученици вреднују знање, дају
мишљење при оцењивању и евентуалном
избору наставних садржаја, техника,
метода и средстава
-Укључити ученике у
оцењивање, тако што им се пружа могућност да оцењују једнио друге или сами себе;
-Ученицима пружити прилику да од понуђеног бирају начин на који ће усвајати наставне садржаје, у смислу избора
техника и наставних средстава.
- Наставници и ученици -
Континуирано

План евалуације:
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ЕВАЛУАЦИЈЕ ДИНАМИКА ЕВАЛУАЦИЈЕ
1.
Сви ученици су активно укључени како у наставни процес, тако и у
ваннаставне школске активности
  • Индивидуални
планови и њихова евалуација;
  • Дневне припреме;
  • Евиденција у дневнику рада;
  • Извештаји већа.
-Одељенске старешине
-Тим за инклузију
-Стручни сарадници;
- Тим за
самовредновање.
  • на крају
полугодишта и школске године

  • континуирано
2.
Учешће ученика у реализацији наставе , њихови радови на
пројектима и истраживачки радови.
  • Радови ученика;
  • Евиденција у дневнику рада;
  • Ученици;
  • Наставници;
  • Тим за
самовредновање.
  • на крају
полугодишта и школске године
  • континуирано
 
 

ОБЛАСТ 3 ОБРАЗОВНА ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА

 

Јаке стране: Динамика реализације припремне наставе донета спрам обавеза ученика

 
Слабе стране: Није планирана провера успешности припремне наставе.
 

Развојни циљеви: Побољшати резултате на завршном испиту и образовна постигнућа ученика

 
ЗАДАТАК ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ
АКТИВНОСТИ
ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
1.
Побољшати успех ученика на
Завршном испиту
  • Анализирати резултате завршних испита претходних година;
  • Побољшати план рада припремне наставе;
  • Почети раније са реализацијом припремне наставе;
  • Израдити предлог мера
индивидуализације за рад са ученицима који имају тешкоћа у савладавању градива;
  • Реализација часова са што
већом заступљеношћу активне , индивидуализоване и
дифернециране наставе.
- Предметни наставници,
стручна служба, тим за инклузију и директор.
- Континуирано
2.
Побољшати успех ученика
- Одељењски старешина прати успешност ученика и у складу са тим прави план побољшања успеха ученика (анализа
иницијалних тестова и
- Одељењски старешина, предметни
наставници, стручна                    служба,
- Континуирано

  завршних).
  • Укључивање већег броја ученика у часове додатне и допунске наставе;
  • Редовније и активније
праћење редовности похађања допунске и додатне наставе;
  • Редовније обавештавање родитеља о недоласку ученика на часове додатне и допунске и припремне наставе;
  • Пружање додатне подршке ученцима кроз реализацију активности предвиђених
планом Тима за инклузију.
тим за инклузију и директор.  
 
План евалуације:
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ЕВАЛУАЦИЈЕ ДИНАМИКА ЕВАЛУАЦИЈЕ
1.
Резултати на завршном испиту су исти или бољи у
односу на претходну годину за 5%.
Резултати на завршном испиту су на нивоу републичког просека.
Резултати на завршном
испиту показују оствареност стандарда
постигнућа.
  • Извештај са завршног испита;
  • Увид у личну
евиденцију и план припремне наставе наставника ;
  • Увид у дневник рада: евиденцију припремне
наставе.
- Одељењски старешина, стручна служба,
тим за инклузију, тим за
самовредновање и директор.
- Континуирано
2.
Смањен број недовољних
оцена у односу на претходне године.
Боља постигнућа на такмичењима.
Усклађене оцене са стандардима постигнућа. Ученици са којима се ради Индивидуализовано или по ИОП- у показују напредак.
Увид у дневник рада;
Извештаји о успеху ученика на крају класификационих периода; Извештаји анализе иницијалних тестова;
Извештаји са такмичења; Извештај Тима за
инклузију.
- Одељењски старешина, стручна служба,
тим за инклузију, тим за
самовредновање
- Континуирано

ОБЛАСТ 4 ПОДРШКА УЧЕНИЦИМА

 

Јаке стране: Школа предузима све мере и активности за упис и редовно похађање наставе ученика из осетљивих група, школа промовише резултате са такмичења и успехе на конкурсима из различитих области.

 
Слабе стране: Низак степен толеранције, честе конфликтне ситуације.
 

Развојни циљеви: Подстицање и развијање социјалних вештина ученика за конструктивно решавање проблема, ненасилну комуникацију, неговање другарства, толеранције, хуманих вредности.

 
ЗАДАТАК ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ
АКТИВНОСТИ
ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
1.
Едукација ученика за развој социјалних
вештина,
конструктивног решавања проблема, ненасилне
комуникације, поштовање
равноправности, уважавање различитости.
Реализаација радионица на тему конструктивног решавања проблема,
ненасилне комуникације. Предавања и презентације о дечијим правима,
једнакости деце без обзира на различитости (расна и
верска припадност, сметње у развоју,
етичка припадност).
- Одељењски старешина, предметни
наставници, стручна служба.
У току сваке школске године
током реализације Развојног плана, са посебним
нагласком на следеће датуме: 3.октобар
Међународни Дан деце,
16.новембар Међународни Дан толеранције,
2.
Додатна подршка
ученицима увођењем обогаћеног
једносменског рада у школи
- Израда пројектне документације
-Пружање додатне
образовно-васпитне
подршке у учењу и развоју ученика кроз различите
моделе обогаћеног
једносменског рада у основној школи.
  • тим за израду пројеката
  • наставници
2023/2024
 
План евалуације:
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ЕВАЛУАЦИЈЕ ДИНАМИКА ЕВАЛУАЦИЈЕ
1.
Развијена свест о равноправности деце и
дечјим правима
Записници, фотографије, сајт школе - Одељењски старешина, стручна служба.
  • на крају
полугодишта и школске године
  • континуирано
2.
Учешће наставника и
ученика у активностима
обогаћеног једносменског рада
  • Извештаји тима за једносменски рад
  • Број ученика који учествују у реализацији
активности
  • Тим за
самовредновање
  • Стручна служба
  • Директор
  • на крају
полугодишта и школске године
  • континуирано

ОБЛАСТ 5 ЕТОС

 

Јаке стране: Организација активности „Тајанствени пријатељ“; Похвале и награде за ученике (одличан успех и успех на такмичењима); Поклон књиге наставницима за постигнуте резултате.

 
Слабе стране: Чести конфликти и нетолеранција у колективу.
 

Развојни циљеви: Побољшати међуљудске односе и радну атмосферу у школи, побољшати сарадњу на свим нивоима.

 
ЗАДАТАК ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ
АКТИВНОСТИ
ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
1.
Регулисање међуљудских
односа у школи.
  • Присуствовање запослених на семинару – асертивна
комуникација;
  • организација тимског рада и подстицање сарадње свих запослених кроз рад на
заједниочким задацима;
-подстицање емпатије и солидарности у колективу промовисањем пристојне комуникације међусобног поштовања и уважавања
Сви запослени -
Континуирано
 
План евалуације:
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ЕВАЛУАЦИЈЕ ДИНАМИКА ЕВАЛУАЦИЈЕ
1.
Успешна
комуникација,
обезбеђен проток и доступност
информација свим запосленима и
ученицима
- анкета, разговор са запосленима тим за
самовредновање, тим за развојно планирање, стручна служба, директор
- Континуирано
 

ОБЛАСТ 6 ОРГАНИЗАЦИЈА РАДА ШКОЛЕ, УПРАВЉАЊЕ ЉУДСКИМ И МАТЕРИЈАЛНИМ РЕСУРСИМА

 
Јаке стране: спортски терени, полигон, зелене површине, школски парк.
 
Слабе    стране:    Непостојање    фискултурне    сале,                чести        кварови             на                електричним инсталацијама, прокишњавање крова .
 
Развојни циљ: Унапређење материјално техничких ресурса

ЗАДАТАК ПЛАНИРАНЕ АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ
АКТИВНОСТИ
ВРЕМЕНСКА ДИНАМИКА
1. Постављање нове кровне конструкције
  • Израда пројектне документације
  • Конкурисање код:
- Фонда за капитална улагања АПВ /конкурс се расписује почетком јануара/;
- Покрајинског секретаријата за образовање /конкурс се
расписује почетком фебруара и половином јула/
Директор, тим за израду пројеката 2022/2023
2. Поправка
електричних инсталација
- Подношење захтева локалној самоуправи Директор 2022/2023
 
План евалуације:
 
КРИТЕРИЈУМ УСПЕХА ИНСТРУМЕНТИ ЕВАЛУАЦИЈЕ НОСИОЦИ ЕВАЛУАЦИЈЕ ДИНАМИКА ЕВАЛУАЦИЈЕ
1. Урађена нова кровна конструкција
  • пројектна
документација
  • реализовани радови
Директор, тим за израду пројеката По завршетку радова
2. Функционалне
електричне инсталације
- реализовани радови Директор По завршетку радова

Мере унапређивања образовно-васпитног рада на основу анализе резултата ученика на завршном испиту и план припреме за

завршни испит
 
Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања обрађује податке о постигнућима ученика на завршном испиту и исте доставља школи. На основу тих анализа, ученици наше школе постижу приближно исти проценат успешности као и на републичком нивоу, што се види на графичким приказима.
 
 
 
 
 
 
 
У циљу да унапредимо ниво постигнућа ученика на завршном испиту, предметни наставници планирају часове припремне наставе користећи ове анализе, као и анализе иницијалних тестирања који се врше почетком школске године. Планови и програми припремне наставе за завршни испит свих предмета који се полажу су у школском програму.
 
 
ПЛАН ПРИПРЕМЕ ЗА ЗАВРШНИ ИСПИТ
 
АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ АКТИВНОСТИ ВРЕМЕ
Одабир предмета који ће се полагати на завршном испиту Ученици, одељењски старешина Септембар - децембар
Реализација иницијалних тестирања и израда планова припремне наставе за полагање завршног испита Предметни наставници Септембар
Одржавање часова припремне наставе за завршни испит и повремено тестирање стеченог знања. Предметни наставници Од октобра до јуна
Набавка збирки за завршни испит Директор и одељењски старешина Јануар
Обавештавање ученика и родитеља о реализацији пробног завршног испита Одељењски старешина Март
Анализа пробног завршног испита Предметни наставници и педагог Март

Набавка конкурса и информатора за завршни испит Директор и одељењски старешина Мај
Провера преузетих података из ес- дневника Овлашћено лице за унос података, одељењски старешина и родитељи Мaj
Лекарски преглед Ученици,родитељи, Дом здравља Сечањ, Завод за јавно здравље Мај, јун
Провера података, прикупљање изјава и унос афирмативних мера. Овлашћено лице за унос података, одељењски старешина Мај
Обавештавање ученика и родитеља о начину полагања завршног испита Одељењски старешина Јун
Обука наставника прегледача, дежурних наставника, супервизора, председника школске уписне комисије Овлашћено лице за унос података, информатички координатор, Школска управа, Министарство
просвете.
Мај, јун
Полагање завршног испита Ученици, одељењски старешина, директор,
овлашћено лице за унос података, дежурни
наставници, супервизор, прегледачи
Јун
Подношење приговора на прелиминарне резултате са завршног испита Ученици, родитељи Јун
Попуњавање листе жеља након
објављивања коначних резултата са завршног испита и унос истих на портал mojasrednjaskola.gov.rs
Ученици, родитељи, директор, одељењски старешина, овлашћено лице за унос података Јул
Расподела ученика за упис у средњу школу и попуњавање листе жеља (други уписни круг) за ученике који нису
распоређени
Ученици, родитељи,
одељењски старешина, директор, овлашћено лице
Јул
 

Мере за унапређивање доступности одговарајућих облика подршке и разумних прилагођавања и квалитета образовања и

васпитања за децу и ученике којима је потребна додатна подршка
 
Чланови тима за инклузивно образовање су:
 
  1. Оливера Марјановић, директор

2.Здравка Капор, школски психолог; коoрдинатор тима

  1. Ана Салатић, школски педагог
  2. Љуба Милошевић, наставник разредне наставе
  3. Наташа Рућандо, професор српског језика и књижевности
  4. Инес Слијепчевић, професор енглеског језика
 
САДРЖАЈ НОСИОЦИ ВРЕМЕ
  • Доношење плана рада
-Информисање Одељењских већа о начину раду са
ученицима који су укључени у ИО и тешкоћама у учењу
  • Процена потреба ученика за ИОП.
 
Чланови тима
 
Септембар
-Праћење напретка ученика у ИО у сарадњи с родитељима
- Формирање Тима за израду ИОП-а
Одељењске старешине, чланови тима  
Октобар
  • Праћење напредовања ученика у ИО
  • Инструктивно – педагошки рад са наставницима и родитељима
Чланови тима  
Новембар
  • Праћење напредовања ученика- остварености циљева и активности(исхода)
  • Извештај на крају првог полугодишта о напредовању ученика
-Педагошко    инструктивни    рад     са     наставницима    и
родитељима
 
 
Чланови тима
 
 
Децембар
  • Праћење напредовања ученика у инклузији
  • Професионална оријентација ученика у ИО
  • Припрема за полагање завршних испита ученика у ИО
Чланови тима, Тим за ПО Март
- Праћење напредовања ученика у инклузији Чланови тима Април
-Информисање    родитеља и ученика     у ИО     о упису у средње школе
- Израда тестова за завршне испите ученика у ИО
Чланови тима, одељењске старешине  
Мај
  • Извештај о раду Тима за ИО
  • Завршни испити ученика у инклузивном образовању
-Упис ученика 8. разреда који су у инклузији у средње школе – мишљење тима
 
Чланови тима
 
Јун

ПЛАН ДОДАТНЕ ПОДРШКЕ УЧЕНИЦИМА КОЈИ ИМАЈУ ТЕШКОЋА У САВЛАДАВАЊУ ГРАДИВА

 
Програм је намењен ученицима са сметњама у физичком и психичком развоју, а које онемогућавају ове ученике да у свакодневном школском раду усвоје садржаје образовно- васпитног рада.
 
Циљ програма је савладавање постојећих тешкоћа у развоју и даље развијање очуваних способности ученика.
 
Додатна подршка ће се организовати као рад у самој школи (рад стручних сарадника и наставника) и ван школе кроз сарадњу са одговарајућим институцијама и стручњацима.
 
 
 
 
САДРЖАЈ АКТИВНОСТИ ОБЛИК РАДА НОСИОЦИ ВРЕМЕ
Идентификација ученика са сметњама у развоју посматрање, разговор ОС, педагог,
психолог, лекар
октобар и током године
Утврђивање потреба за додатном подршком на
основу природе и степена сметњи
испитивање способности педагог,
психолог, тим за ИО
октобар, новембар
Оранизовање
индивидуалних облика рада са ученицима са тешкоћама
индивидуализација наставе наставници током године
Упознавање чланова ОВ са евидентираним ученицима
и њиховим напредовањем
седнице ОВ ОС, педагог, психолог На крају класификационог
периода
Усклађивање критеријума и начина вредновања успеха ових ученика ИОП тим за подршку, ИОП тим током године
Прилагођавање захтева и радних обавеза у складу са сметњама ИОП тим за подршку, ИОП тим током године
Укључивање ученика са сметњама у рад допунске наставе допунска настава наставник по потреби

Укључивање педагошког асистента у рад са
ученицима (уколико постоји педагошки асистент)
рад са педагошким асистентом координатор ИОП тима по потреби
Саветодавни рад са родитељима ученика којима је потребна
додатна подршка
саветодавни рад, интервју ОС, педагог, психолог током године
Прећење ученика у погледу резултата и корекција
плана у складу са тим
састанци, евалуација ИОП тим, педагог,
психолог
током године
Организовање сарадње са
стручњацима ван школе
састанци, сарадња ОС, тим за ИО по потреби
Вођење документације о ученицима којима је потребна додатна
подршка
евиденција о ученицима са сметњама ОС, педагог, психолог редовно
Анализа резултата пружене
подршке и предлози за даљи рад
тим за ИО тим за ИО јун
 
 
 
 
 
 

Мере превенције насиља и повећања сарадње међу ученицима, наставницима и родитељима

 
Чланови тима за превенцију од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања су:
  1. Оливера Марјановић, директор

2.Гордана Џелетовић, наставник разредне наставе; координатор тима

  1. Здравка Капор, школски психолог
  2. Ана Салатић, школски педагог
  3. Слађана Краварушић, наставник физичког васпитања
  4. Добрила Станић, наставник физичког васпитања
  5. Наташа Рућандо, професор српског језика и књижевности
  6. Никола Уљаревић, представник родитеља из Савета родитеља
  7. Јелена Спахић, представник Ђачког парламента
  8. Бранислава Рудан, представник локалне заједнице

САДРЖАЈ НОСИОЦИ ВРЕМЕ
Састанци Тима Тим Током године
Упознавање са правилима и последицама
кршења Кућног реда школе
Тим,одељењске
старешине
Септембар
Израда одељењских правила понашања
ученика
одељењске старешине Септембар
Организовање дежурстава наставника и помоћног особља у циљу безбедности
ученика у школској згради и дворишту
Директор и сви запослени Током године
Пријављивање и вођење евиденције
наставника о нарушавању Кућног реда школе
Дежурни
наставник,остали наставници
Током године
Сарадња са МУП-
ом(екскурзије,шк.манифестације)
Тим,одељењске
старешине
Током године
Сарадња са центром за соц.рад Тим, одељењске
старешине
Током године
Реализација радионица ненасилне
комуникације(Буквар дечијих права,Чувари осмеха,Еликсир толеранције),радионица
против дискриминације,злостављања и
занемаривања
 
Тим, одељењске старешине,стручни сарадници
 
Током године
Школска спортска такмичења,спортски дан посвећен безбедном и сигурном
школ.окружењу
Одељењске
старешине,наставник физичког васпитања
Октобар Мај
Коришћење постојеће литературе у
библиотеци о ненасилном понашању
Одељењске
старешине,библиотекар
Током године
Предавања стручњака из других установа Лекари и инспектори По потреби
Обележавање Дана толеранције Одељењске старешине Новембар
Учешће у хуманитарним акцијама са циљем
развијања емпатије и солидарности
Ученици и одељењске
старешине
Током године
Истраживање о учесталости и врсти насиља
у школи
Тим Мај
Евалуација програма увидом у
документацију,евентуалне измене
Tим Јун
Август
Упознати запослене у школи са :
1.“ Ревидираном Листом индикатора за прелиминарну идентификацију жртава
трговине људима за систем образовања” и 2.”Водичем за примену ревидираних
индикатора за прелиминарну идентификацију ученика који су
потенцијалне жртве трговине људима
 
 
Директор и сви запослени
 
 
 
Септембар
 

Мере превенције осипања ученика

Осипање се односи на децу која напуштају школовање, а нису завршила школску годину коју су започела, односно нису стекла право на издавање дипломе о завршеном разреду у основној школи и на децу која су завршила основну школу, али нису уписала средњу школу (не настављају школовање). Школа утврђује постојање индивидуалних, породичних, школских и системских фактора који утичу на осипање у образовању и постојећих мера превенције. Сви запослени у школи ће настојати да унапреде квалитет наставе зато што је квалитетна настава прилагођена сваком ученику један од најважнијих чинилаца успешног   спречавања осипања јер спречава школски неуспех који је често окидач за превремено напуштање школе. Квалитет наставе ће се унапређивати кроз побољшање индивидуализације и диференцијације наставе.
 
Такође, као једна од мера осипања ученика је продужени боравак, а планирамо да уведемо и обогаћени једносменски рад који би ученицима пружио могућност да активно учествују у више ваннаставних активности.
 
 

Друге мере усмерене на достизање циљева образовања и васпитања који превазилазе садржај појединих наставних предмета

 
За талентоване ученике који желе да унапреде и усаврше своје знање, наставници пишу препоруке и помажу родитељима и ученицима приликом конкурисања за похађање летње школе у Истраживачком центру Петница. Локална управа такође учествује у свим активностима који се тичу похваљивања и награђивања ученика и финансијски подржава ученике који су стекли могућност да иду у Петницу.
 
Сваке године се ученицима 7. разреда нуди могућност да конкуришу за похађање летње школе у Петници. Сви ученици наше школе који су до сада конкурисали су били примљени у Петницу.

План укључивања школе у националне и међународне развојне пројекте

Укључивање школе у различите националне и међународне пројекте доводи до повећања мотивације свих учесника у школском процесу; модернизације наставних средстава и наставе; унапређења потребних знања, вештина и ставова наставника као и пружања додатне подршке ученицима из осетљивих друштвених група, талентованим ученицима и ученицима са тешкоћама у развоју да остваре образовне и васпитне потенцијале у складу са сопственим могућностима.
 
Претходних школских година мо учествовали у следећим пројектима:
 
  • ‟Дигитална учионица‟ Министарства просвете
  • ‟АМРЕС” Министарства телекомуникација
  • редовно конкурисање код Покрајинског секретаријата за образовање за адаптацију и реновирање школске зграде
  • Пројекти стручног усавршавања
 
Осим наведених, школа ће се у складу са својим могућностима, ресурсима и потребама прикључивати и другим локалним и међународним пројектима, а који се буду реализовали током периода од 2023 - 2028. године.
 
 

План стручног усавршавања наставника, стручних сарадника и директора

 
Наставници, и стручни сарадници дужни су да се стално стручно усавршавају. На почетку школске године наставник је дужан да прави план личног професионалног усавршавања за текућу годину и да има свој портфолио.
 
Стручно усавршавање наставника остварује се у установи и ван установе.
 
Основни правци стручног усавршавања наставника (у установи) у наредном периоду односиће се на: извођење и праћење угледних часова са дискусијом и анализом; излагање на састанцима стручних органа и тела; приказ приручника, књига, стручне литературе; покретање, иницирање и вођење различитих активности; реализацију стручних предавања, пројеката образовно-васпитног карактера.

Основни правци стручног усавршавања наставника (ван установе) у наредном периоду односиће се на: похађање различитих уско-стручних семинара, семинара о превенцији насиља, злостављања и занемаривања, развоју комуникацијских вештина, саветодавном раду са децом и родитељима, о раду са даровитим ученицима; учешће на стручним скуповима, конференцијама, програмима, и пројектима акредитованим од стране Завода за унапређивање образовања и васпитања, као и стручну едукацију.
 
Угледни часови, као вид стручног усавршавања ће се припремати уз инструкције педагошко-психолошке службе, ради што квалитетније дидактичко-методичке организације часа, која ће служити као пример добре праксе осталим наставницима, нарочито приправницима.
 
Стога, посета угледним часовима је препоручена за приправнике и наставнике који припадају истом стручном већу. Наставник који држи угледни час у обавези је да да на увид припрему свим наставницима који часу присуствују. Стручна већа ће имати обавезу да одржане угледне часове анализирају. Посебна акценат ће бити стављен на међусобне посете настави и анализу посећених часова као и на предавања стручњака ван школе.
 
Стручни семинари, стручни скупови и набавка стручне литературе ће бити реализовани у зависности од финансијских могућности школе и подршке Локалне самоуправе.
 
 

Мере за увођење иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика

 
 
Сталним стручним усавршавањем наставника се уводе новине у наставном процесу. Претходних година се интензивно радило на усавршавању дигиталних компетенција наставника и коришћени су нови облици сарадње и рада са ученицима (гугл учионица, онлајн настава). Такође, формиран је тим за развој међупредметних компетенција и предузетништва чији је циљ да унапреди наставни процес увођењем иновативних метода наставе, учења и оцењивања ученика.
 
Чланови тима за развој међупредметних компетенција и предузетништва су:
 

1.Инес Слијепчевић, професор енглеског језика; координатор тима

  1. Мирјана Воштинић, професор разредне наставе 3.Горана Аћимовић, професор разредне наставе
  1. Горанка Папић, наставник математике

  1. Јасна Стефановић, професор немачког језика
  2. Љуба Милошевић, наставник разредне наставе
  3. Наташа Рућандо, професор српског језика и књижевности
  4. Татјана Шаренац, професор хемије
 
САДРЖАЈ НОСИОЦИ ВРЕМЕ
Одабир наставника који ће чинити тим Чланови педагошког колегијума Прво
полугодиште
Операционализација рада Тим и стручни сарадници На почетку школске
године
Креирање базе припрема за часове који развијају међупредметне компетенције Тим Јануар
Организовање предавања, радионице, презентације и продајне изложбе Тим и стручни сарадници, ученички парламент,сви
наставници
Два пута током школске
године
Евалуација активности Тим и стручни сарадници На крају
школске године
 
Како до краја основног образовања треба остварити све ове међупредметне компетенције, тим за развој међупредметних компетенција и предузетништва одабрао је следеће четири, које ћемо развијати код ученика:
 
  • Компетенцију за учење
  • Одговоран однос према околини
  • Одговоран однос према здрављу
  • Дигитална компетенција
 
 
 
АКЦИОНИ ПЛАН РАЗВОЈА МЕЂУПРЕДМЕТНИХ КОМПЕТЕНЦИЈА И ПРЕДУЗЕТНИШТВА
Међупредметна компетенција: Компетенција за учење
 
Активност и ученика
 
Активности наставника
 
Носиоци активности
Праћење реализаци је и
вреднова ње
 
Време
 
Очекивани исходи
  • планира активности по
упутствима наставника
  • даје своје идеје         за реализациј у
активности
  • сарађује у
  • планира активности ученика
  • одређује групе
  • даје
упутства ученицима,
  • надгледа активности ученика
Наставници математике, географије, српског
језика,ликовне културе, технике и технологије
Чланови тима Током године Очекује се да ученик после овог пројекта:
  • повезује оно што учи са оним што зна
  • повезује садржаје различитих
предмета
  • кроз рад   и

оквиру
групе          и између група
-
објединјује сазнања,
презентује их                 и
самовредну је
током целог пројекта
- обједињује рад,
документује и вреднује
      сарадњу са ученицима и наставницима
,                   кроз
дискусију и размену
мишљења
долази          до сазнања
  • самостално изводи закључке
  • примењује знање              у
реалним ситуацијама
Међупредметна компетенција: Одговоран однос према околини
 
Активност и ученика
 
Активности наставника
 
Носиоци активности
Праћење реализаци је и
вреднова ње
 
Време
 
Очекивани исходи
  • следи упутства
наставника
  • ради у групи,
самостално или у пару
  • посматра околину, ради рад на часовима културе
  • сакупља податке из окружења, и на
часовима их размењује са свима
  • доноси закњучке, документуј е их и излаже
-
самовредну је свој рад
  • планира активности ученика
  • одређује групе
  • даје
упутства ученицима
  • надгледа активности ученика током целог пројекта
  • повезује активности ученика     са окружењем
  • обједињује рад,
документује и вреднује
Наставници биологије,
ликовне културе, музичке културе, страних језика,
грађанског васпитања,
српског језика
Чланови тима Током године Очекује се да ученик после овог пројекта:
  • описује линије које уочава у
природи и окружењу
  • направи разлику између
одговорног и неодговорног односа у
непосредном окружењу
  • предлаже акције бриге о биљкама и животињама у окружењу
  • сарађује са свим
ученицима и решава
конфликте на ненасилан
начин
-
Међупредметна Одговоран однос према здрављу
 

компетенција:  
 
Активност и ученика
 
Активности наставника
 
Носиоци активности
Праћење реализаци је и
вреднова ње
 
Време
 
Очекивани исходи
  • следи упутства
наставника
  • ради у групи,
самостално или у пару
  • посматра околину, ради рад на часовима културе и језика
  • сакупља податке из окружења, и на
часовима их размењује са свима
  • доноси закључке, документуј е их и излаже
-
самовредну је свој рад
  • планира активности ученика
  • одређује групе
  • даје
упутства ученицима
и наводи их да повезују са
свакодневн им животом
  • надгледа активности ученика током целог пројекта
  • обједињује рад,
документује и вреднује
Наставници физичког             и здравственог
васпитања,
ликовне културе, биологије,
музичке културе,српског језика,     страних језика,стручни сарадници
Чланови тима Током године Очекује се да ученик после овог пројекта:
-
идентификује елементе здравог
начина
живота и у односу на њих уме                 да
процени сопствене животне
навике            и избегава ризична
понашања
  • изведе кретања,
вежбе              и кратке саставе          уз музичку
пратњу
  • направи план дневних активности
  • разликује здраве             и нездраве
начине исхране
Међупредметна компетенција: Дигитална компетенција
 
Активност и ученика
 
Активности наставника
 
Носиоци активности
Праћење реализаци је и
вреднова ње
 
Време
 
Очекивани исходи
  • раде    по упутству
наставника
  • истражују, размењују
своја сазнања     у
  • планира активности ученика
  • одређује групе
  • даје
упутства
Наставници
технике                и технологије,
информатике     и рачунарства,
математике,биол огије, географије,
Чланови тима Током године Очекује се да ученик после овог пројекта:
-           преноси податке
између ИКТ уређаја
 

оквиру
група, или у зависности од задатка и између група
-
обједињују сазнања     и презентују
-
самовредну ју свој рад
ученицима
  • надгледа активности ученика током целог пројекта
  • обједињује рад,
документује и вреднује
историје, страних      језика, српског језика     (рачунар, таблет, smartphone, дигитални апарат)
  • Користи интернет
сервисе         за
претрагу        и приступање onlineресурси ма
  • Самостално проналази
потребне
информације за различите предмете
-користи
програме за обраду текста, креира
документ       и
уме                 да
направи самосталну
презентацију
 
 
 

План напредовања и стицања звања наставника и стручних сарадника

 
Наставник и стручни сарадник може током рада и професионалног развоја да напредује стицањем звања: педагошки саветник, самостални педагошки саветник, виши педагошки саветник под условима и по поступку утврђеним Правилником о сталном стручном усавршавању и стицању звања наставника, васпитача и стручних сарадника.
 
Наставници који стекну потребне услове за напредовање могу да поднесу захтев директору школе, и у сарадњи са стручном службом се захтеви који буду усвојени од стране Наставничког већа прослеђују Школској управи на одобрење.
 
До сада није било захтева наставника за стицање звања.

План укључивања родитеља, односно другог законског заступника у рад школе

Чланови тима за сарадњу са породицом су:
 

1.Горана Аћимовић, професор разредне наставе; координатор тима

  1. Љуба Милошевић, наставник разредне наставе 3.Миљан Гајевић, наставник историје
 
САДРЖАЈИ НОСИОЦИ ВРЕМЕ
Размена информација о :
  • здрављу ученика
  • психо-физичком развоју
  • социјалном развоју
-напредовању и успеху ученика на крају четири класификациона периода
  • владању ученика
  • раду      у      ваншколским      и       ваннаставним активностима ученика
 
 
 
Одељењске старешине
 
 
 
Током године
  • Планирање рада
  • Доношење одлука
  • Учешће у самовредновању рада школе
  • Учешће у изради ИОП-а
  • Учешће у реализацији наставних и ваннаставних активности
-Учешће    у    разним    акцијама                     (хуманитарним, еколошким, помоћ у уређењу школског простора)
 
 
 
Сви запослени
 
 
 
Током године
-Упис деце у први разред
  • Безбедност деце
  • Права и обавезе ученика
  • Развојне промене код деце
-Алкохол, дуван и наркоманија
  • Професионална оријентација
Одељењске старешине Психолог, педагог
Спољни
сарадници
 
 
Током године
 
 
 

План сарадње и умрежавања са другим школама и установама

 
Општина Сечањ има 8 основних и једну средњу школу. Директори свих школа и представници локалне самоуправе чине актив чији је циљ да омогуће сарадњу свих школа на територији наше општине. План сарадње подразумева реализацију следећих активности:

 
АКТИВНОСТИ НОСИОЦИ ВРЕМЕ
Рад у активу директора Општине Сечањ Директори Током године
Организација посете Сајму књига у Београду за
све запослене у школама Општине Сечањ
Директори Октобар
Организовање       и       реализација                                    дводневних екскурзија ученика 8. разреда Директори, одељењски старешина Током године
Oрганизовање и реализација семинара, стручних скупова, предавања и такмичења Директори Током године
Организовање прославе матурске вечери Директори, одељењске старешине  
Јун
Организовање полагања завршног испита Директори, одељењске старешине  
Јун
 
 
 
 

Друга питања од значаја за развој школе

 
ПРОГРАМ ШКОЛСКОГ МАРКЕТИНГА
 
Чланови тима су:
 

1.Милијана Бољановић, библиотекар; координатор тима

  1. Оливера Марјановић, директор
  2. Марија Герасимовски, наставник технике и технологије
  3. Наташа Рућандо, професор српског језика и књижевности
 
Тим за школски маркетинг ће реализовати активности које обухватају и интерни и екстерни маркетинг.
 
Интерни маркетинг: Информације и приказивање делатности школе (сајт, фејсбук страна, летопис, огласне табле, књига обавештења).
 
Екстерни маркетинт: Информације и приказивање делатности школе у средствима јавног информисања. Реализоваће се контактима са медијима.

АКЦИОНИ ПЛАН ТИМА ЗА МАРКЕТИНГ ШКОЛЕ

 
Циљ: Квалитетна и стална промоција успеха ученика и акција које се организују у оквиру школе, као и стална и интензивна сарадња са родитељима ученика и локалном
 
АКТИВНОСТИ ЦИЉЕВИ НОСИОЦИ ВРЕМЕ НАЧИН ПРАЋЕЊА
формирање Тима за маркетинг рад Тима за
маркетинг школе
директор школе август 2022. записник са седнице
Наставничког већа
планирање и договор о раду, писање Плана рада
Тима за маркетинг за ову годину
успешно и ефикасно
функционисање Тима
чланови Тима за маркетинг август записници са састанака Тима
медијска презентација поводом пријема првака промоција
свечаног пријема нових ученика школе
Тим за
маркетинг,учи тељице,
ученици,
руководство школе
септембар 2022. фотографије, школски сајт, школска страна на Фејсбуку
обележавање Дечије недеље и медијска
презентација реализованих активности
  • упознавање са правима и
обавезама детета
  • такмичарски део активности којима се развија и
промовише тимски и
такмичарски дух код деце, као и
осећај за фер игру и поштовање
правила
Тим за
маркетинг, наставници, ученици
октобар 2022. фотографије, школски сајт, школска страна на Фејсбук
презентација израде
новогодишњих честитки и украса и продајне
изложбе ученичких радова
промовисање
талената, дружења ученика,
анимирање родитеља за учествовање у хуманитарним акцијама и
школском животу
Тим за
маркетинг, наставници ликовне културе,
учитељи, родитељи, ученици
децембар 2022. фотографије, школски сајт, школска страна на Фејсбуку
праћење прославе Савиндана промоција духовних
вредности и дечијег стваралаштва
Тим за
маркетинг, наставници, Тим за јавне наступе,
ученици, директор школе
јануар 2023. фотографије, видео-записи, школски сајт,
школска страна на Фејсбуку
промовисање акција уређења школског развијање свести код ученика о Тим за
маркетинг,
април 2023. и током фотографије, видео-записи,

простора и других еколошких акција потреби заштите животне средине и подстицање да се
активно укључе у еколошке акције
наставници, ученици,
локална заједница
школске године школски сајт, школска страна на Фејсбуку
обележавање Дана школе (спортске и
културне активности) и медијска презентација реализованих
активности
промовисање талената,
ученичког стваралаштва
Тим за
маркетинг, наставници,
ученици, Тим за јавне
наступе, родитељи,
локална заједница
мај 2023. фотографије, видео-записи, школски сајт,
школска страна на Фејсбуку
праћење и презентација свих активности везаних за завршетак основног
образовања и васпитања (додела диплома „Вук
Караџић“, проглашење ђака генерације,
активности везане за завршни испит)
  • промоција
успешних ученика
  • благовремено информисање ученика и родитеља
Тим за
маркетинг, одељењске старешине, руководство школе
јун 2023. фотографије, школски сајт, школска страна на Фејсбуку
праћење и презентација свих спортских
активности и такмичења у школи и ван ње
  • промовисање спорта и здравих стилова живота
  • промоција успеха и постигнутих резултата ученика на спортским такмичењима и
турнирима
Тим за
маркетинг, наставници, ученици
током школске године фотографије, школски сајт, , школска страна на Фејсбуку
праћење и презентација културних активности школе (изложбе,
приредбе, литерарни и ликовни конкурси,
обележавање значајних датума и јубилеја и сл.)
промоција културе, ученичког
стваралаштва, талентованих ученика,
позитивних вредности
Тим за
маркетинг, наставници, ученици
током школске године фотографије, видео-записи, школски сајт,
школска страна на Фејсбуку
промовисање рада и активности школске библиотеке подстицање и развијање
интересовања и љубави према
књизи и читању
Тим за
маркетинг, библиотекар
током школске године фотографије, школски сајт,школска страна на
Фејсбуку
праћење и презентација угледних тематских активности промовисање знања, талента и ученичког
стваралаштва
Тим за
маркетинг, наставници,
ученици
током школске године фотографије, школски сајт, школска страна
на Фејсбуку
 

праћење и презентација хуманитарних акција у школи подстицање хуманости код ученика Тим за
маркетинг, наставници, ученици
током школске године фотографије, видео-записи, школски сајт,
школска страна на Фејсбуку
праћење и презентација успеха ученика на свим нивоима такмичења из различитих наставних предмета
  • промовисање успеха ученика и наставника
  • промоција знања и позитивних
вредности
Тим за
маркетинг, наставници, ученици,
руководство школе
током школске године фотографије, школски сајт, школска страна на Фејсбуку
праћење и презентација активности усмерених на професионалну
оријентацију ученика
информисање ученика и родитеља о
могућностима у оквиру
професионалне оријентације
Тим за
маркетинг,
Тим за
професионалн у оријентацију
друго
полугодиште
школски сајт, школска страна на Фејсбуку
презентација
активности продуженог боравка
промовисање активности и
информисање родитеља
Тим за
маркетинг, учитељица
током школске године фотографије, школски сајт,
школска страна на Фејсбуку
израда и ажурирање школског сајта презентација и
промоција школе и њених
активности
Тим за
маркетинг, руководство школе,
наставници
током школске године школски сајт
анализа рада и писање Извештаја о раду Тима за маркетинг школе за
школску 2022/2023. годину
  чланови Тима за маркетинг јун 2023. записник са састанка Тима
 
 

Стручни актив за развојно планирање чине:

Оливера Марјановић – директор школе

Славица Мирановић – наставник информатике и рачунарства (координатор тима)

Здравка Капор – школски педагог Ана Салатић – школски педагог
Снежана Самарџић – наставник разредне наставе Мирослава Тришић – наставник физике
Наташа Рућандо - наставник српског језика и књижевности
Неда Јокановић – ученица 8. разреда, представник Ученичког парламента Братић Ивана - представник Савета родитеља
Маргита Фодор – руководилац одељења друштвених делатности

Прилог 1 – Одлука Школског одбора
 

На основу члана 11 и члана 54 Статута школе, Орган управљања основне школе

,,Алекса Шантић“ Сечањ, на седници, одржаној дана                                                                                                . године донео је:
 
 

О Д Л У К У

 
 
  1. Доноси се Развојни план школе за период 2023-2028.године.
 
 

Образложење

 
 
Директор школе, Оливера Марјановић, је у опширном излагању обавестила Школски одбор о Развојном плану школе за период 2023-2028.године и исти дала на увид члановима Школског одбора.
 

Имајући у виду све изнето Школски одбор је одлучио као у изреци одлуке. Поука о правном леку: Одлука органа управљања је коначна.

 
Председник Школског одбора
 

 
 


 

Милијана Бољановић